Alla inlägg under december 2011

Av Anna-Carin - 30 december 2011 23:43


Imorgon är det sista dagen för detta år & idag är det sista vardagen för  i år..
Jisses vad tiden gå fort...
 

Idag har jag vare på stan & handlat lite för  presentkortet jag fått i julklapp.
Fick en hel del kul.
Igår så va det besök hos mamma...broder & co va där,va skoj & träffa dom då man inte har träffat dom på flera månader..

Idag har vi sett filmen Abduction,den va bra...kanske t.o.m värd att se igen.
Vi har även sett filmen Hanna...äh...vi stängde av den då det va typ 20 minuter kvar...den va långrandig..


Hoppas på en bra dag i morgon.

Hörs nästa år...

 
 


Av Anna-Carin - 25 december 2011 11:37

  
Hade en riktigt trevlig dag & kväll igår med massa god mat,trevligt sällskap.
Och trevliga julklappar.
Fick många bra saker.
Idag blir det slappa & så få vi se om gofingen kommer tillbaka idag eller imorgon.
Jag hoppas på idag då det snackas om att det ska va oväder imorgon.
Få se hur det blir.
Kommer hur som helst njuta till max denna julhelg.
Inget stress & inga "måsten"...
Ha en bra fortsättning allihopa...
  

 

Av Anna-Carin - 22 december 2011 09:36

För några månader så såg jag denna snyggning på Tradera.
Det händer inte ofta att jag hittar nåt jag VERKLIGEN vill ha saker  och denna sak va nåt sånt.
Min gamla plattång som jag fick av Broder & co funkar inte som den ska då den blir för varm så håret hellre blir  små krusigt istället för varmt.
Så jag budade på denna och nu ångrar  jag mig inte alls.
Dessutom är jag nöjd med den då den är rosa & jag fick snyggingen till ett bra pris.
Så nu har denna snygging bott hos mig ngr månader och nu känner jag för att visa upp den här   


På bilden så står det att märket är Nova men min är Braun ;)

 

Av Anna-Carin - 18 december 2011 12:53

 
Söndag ...och det snöar ute.
Det är riktigt mysigt...klart man nu änligen har julklänslor.


Igår hade vi en riktigt trevlig kväll hos Ewa & co   
MASSA god mat,dricka & härligt med bastu.


Känns så skönt att jag har nästan helt slut på julklapps köpen.
Har bara typ 2 kvar.
Sen så känns det så skönt att få julledig på onsdag..ska bara njuta av ledigheten   


Jag hoppas  att tisdagens matlagning av ett litet julbord kommer gå bra & så.


Appropå julbord så känns det lite knepigt att inte ha vare hemma ngr dagar innan jul som jag har  gjort tidigare.
Men har  hjälpt mamma lite lite ändå ;)


För nån dag sen så lyssnade jag klart på "Du gamla du fria" av Liza Marklund.
Den va bra...
Så nu ska jag lyssna klart på "Sankta Psyko"..av Johan Theorin
(joo jag har lyssnat på 2 böcker samtidigt,ena på MP3´n & den andra på mobilen)
 
Sen blir det att börja lyssna på "Laura" av Carolina Gynning
Kan va en bra bok...få se..
 


   




Av Anna-Carin - 13 december 2011 19:22


En dag då jag & Jenny gick för att käka lunch så gick vi förbi ett hus där det satt fåglar i ett träd som verkade va
orädda människor...
  
Min snygga blåa hyacint
 
Mammas fina julstjärna
 
Burkar med salva som vi gjort i skolan...
 
Ett snöigt fönster hemma hos mamma & pappa
 
I helgen så kom det MASSA snö hemma hos mamma & pappa..
  
..mera snö..
 
..snö i närbild..
  
Fåglar utanför mina föräldrars köksfönster..


Om en vecka få man jullov...ska bli skönt...

Hoppas det kan komma iallafall lite snö som stannar innan den 24:e så att man oxå kan få julkänsla igen inne i stans.
Nattens/morgonens regn har gjort att det bara är is ute för tillfället...inte mycket julkänsla nu...  

Av Anna-Carin - 10 december 2011 00:31

    
Fredag & helg nu..
Härligt..  
Idag har det vare  bla julklapps inslagning...har ngr kvar att slå in men det gör inget att ta resten sen.
Har även städat & gjort det lite mer juligt på övervåningen.
Det snöat HELA dagen...så Nu när man tittar ut så ser det ut som om att det har kommit typ en meter snö.
Jag tycker det är mysigt med snö..men jag tycker inte att det ska göra så att folk har problem med att komma fram med bilen..


I morgon bli de & gå & titta in på Ankaret...lika bra att ta chansen då det annars inte kommer bli besök där förän efter början av 2012.
Kanske man hittar nåt kul till nån i julklapp *fniss*
Vem vet  


Idag har jag namnsdag & bara en enda person har reagerat på det..
Men tack för det....  

Det är typ 6 dagar kvar till vi få jullov från skolan.
De känns riktigt skönt att få 2 veckor ledigt från skolan & allt där.

     



14 dagar till julafton idag..inte helt fel...
(nedräkningen har börjat *fniss*)

Av Anna-Carin - 3 december 2011 19:29

Nu börjar jag bli less på vädret ute då det bara (typ) är grått grått & regn.Vanligt vis så borde det väl iallafall va lite vitt på marken ute nu?!?Om dt nu inte vare att man hunnit pynta med julgardiner och lite tomtar och så så hade man kunnat tro att ett är I början av okt/nov.Har Faktiskt börjat längta till julafton.Längar efter all den goda maten och så klar julklapparna.Kommer inte få så många men kul att få ngr i allafall.Ikväll bli det att titta på American Horror story..har verkligen fastnat för den serien =DHa en bra lördag gott folk

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Min Gästbok...var God skriv!

...tiden!


Get your own Digital Clock

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

översättare


Ovido - Quiz & Flashcards