Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Nu är jag djävligt less..

Av Anna-Carin - 10 september 2010 00:25

För ngr månader sen så flyttade en restaurang under mig.
De har riktigt jädra god mat til helt ok priser & det är så kul att det går bra för dom.
Men nu är det så att det finns ngr saker jag irriterar mig på.

Det med att det luktar "kina mat" så man sitter ute på balkongen...det kan jag ta..
Och att av nån konstig anledning så måste dom ha dörren öppen ut till trappuppgången  känns som en mini sak.
MEN det som irriterar mig MEST är att dom ska ha vår ytter dörr ståeende öppen/upställd hela dagen.
Spelar ingen roll vilken tid på dygnet dom är här så ställer dom upp dörren.
Jasg säger inte att dom har den öppen dagtid men på kvällen & sen långt in på natten irriterar jag mig MYCKET på.
Man vet ju inte vad som kan komma in då den står öppen mitt i natten.
Vi har ju portkod & lås för en aledning.

I eftermiddag då jag hade tvättid så varje gång jag gick ner efter kl20 så stängde jag igen den där dörren & när jag gick upp till lägenheten så stod ytter dörren öppen igen*morr*
Och nu då jag för en stund sen va ner & hämta upp tvätten så stod åter igen ytterdörren öppen/upställd.
Nu ger jag detta en vecka annars kommer jag ta mig ett snack med dom...

Man vill ju inte ha dörr öppen så vilket stök kan komma in..

Jahapp..vi få se hur det blir till veckan...

 
 
R1ll0

R1ll0

10 september 2010 01:54

Vänd dig till hyresgästföreningen alt din brf! Du ska inte behöva ta matos. Jag bor i brf Sångfågeln på Mariestrand, och där är det t ex förbjudet att grilla på balkongen (på gott och ont) för att det kan störa grannarna. Så jag kan bara tänka mig hur matos från en hel jävla restaurang kan bli störigt!
Personligen har jag inget problem med matos, tvärtom tycker jag att det hör sommaren till att känna i luften hur grannarna grillar och har det bra. Men att ha en hel restaurang som vädrar ut... Det borde finnas stadgar i ditt hus. Kolla upp och lycka till.

http://r1ll0.blogspot.com

Anna-Carin

10 september 2010 10:15

Hej Richard ;)
Jasså inte visste jag att det va så hos er.
Men det kanske behövs för att grannarna inte ska störas.
Asså detta med matos från restaurangen stör mig inte mer än att då jag sitter på balkongen så blir jag bara hungrig (även om jag nyss käkat *fniss*)
Jag vet inte om hälsomyndigheten skulle tycka om att de har dörren öppen till trappen.
Fick nyss höra att fastighetsskötaren skulle åter igen ta ett snack med dom.
Men ska även kolla upp om det finns ngr stadgar i mitt hus...
Tack för det förslaget =)

 
Tiina

Tiina

10 september 2010 09:16

Har du pratat med hyresvärden?

http://www,bubbelbarn.blogspot.com

Anna-Carin

10 september 2010 10:05

Nej inte hyresvärden men fastighetsskötaren ka åter igen ta ett snack med dom..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Carin - 26 februari 2012 20:22

  Söndag...Har jobbat varje dag denna vecka...fast okej i helgen så har jag bara jobbat ngr timmar/dag & inte fått nå lön men det har funkat...får kanske en stjärna i himelen.Få se...  Förra veckan så lyssnade jag klart på en ljudboken "Laura av Car...

Av Anna-Carin - 19 februari 2012 07:32

God morgon! Igår såg vi filmen Tower Heist...den va bra..nåt värt att se.. ...

Av Anna-Carin - 12 februari 2012 01:58

Hejsan svejsan.....Kollade nyss vädret för 10 dagar framåt och det verkade inte bli mer än tio minus de kommande dagarna. Gu' va skönt det skulle va om det skulle va så.. Härligt med helg nu då jag har jobbat hela veckan...kul ha det vare och hoppa...

Av Anna-Carin - 5 februari 2012 17:36


Ibland kan man ju fundera på det där med känslor.Jag &  har vare ihop i mer än ett halvår & det är ganska komiskt att mina känslor blir bara starkare & starkare för honom hela tiden ...hur ska detta sluta?! Kan som inte ens beskriva hur mycket jag kä...

Av Anna-Carin - 5 februari 2012 17:16

  Söndag..En till vecka som har gått...Hoppas verkligen att det blir mindre kallt nu i veckan som kommer så jag slipper gå  omkring & känna i kroppen som jag har feberfrossa (typ)Har haft en bra helg..och det va en skoj kväll igår...kul att träffa...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

4 besvarade frågor

Min Gästbok...var God skriv!

...tiden!


Get your own Digital Clock

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

översättare


Ovido - Quiz & Flashcards